FANDOM

Eroare în script

Șerbănești este un sat component al comunei Liești din județul Galați, aflat în partea de sud a acestei comune, aproape de confluența râurilor Siret și Bârlad, între municipiile Tecuci (la 29 km distanță) și Galați (la 51 km distanță). Are o populație de aproximativ 6000 de locuitori.

NumeEdit

Fișier:Biserica Sf Nicolae Liesti.jpg

Numele satului pare să derive, potrivit unei legende locale, de la Șerban, un boier local, iar fratele lui, Ilie, este "părintele" Lieștiului.

IstoricEdit

Prima mențiune documentară datează din 1430. După tradiție, era un sat aflat pe moșia boierului omonim, iar din perioada fanariotă, pe moșia boierului Gheorghiade, al cărui conac a fost distrus de țărani în timpul răscoalei de la 1907. Până în 1948, Șerbănești constituia o comună de sine stătătoare, aflată tradițional în plasa Ivești, județul Tecuci. După reforma administrativă, a fost inclus în comuna Liești, din care face parte și astăzi.

Atracții localeEdit

Șerbăneștiul are două biserici ortodoxe - Adormirea Maicii Domnului (1889) și Sfântul Nicolae (ridicată după 1990)- sediu al Protopopului de Nicorești, preotul Ifrim Barbu. Alte atracții locale includ pădurile de salcâm din partea de est și sud a satului. Aici se organiza în luna Mai, când înfloreau salcâmii, "Sărbătoarea Salcâmului". Valea Siretului și a Bârladului constituie și ele zone deosebit de pitorești.

EducațieEdit

Șerbăneștiul are două școli de 8 clase și două grădinițe Printre personalitățile născute în Liești se numără Anghel Saligny, renumit inginer al secolului XIX.

EconomieEdit

Localitatea are în apropiere o fabrică de zahăr (proprietate a grupului "Lemarco" din București), dar majoritatea populației se ocupă cu agricultura, puțini încă mai lucrează în Combinatul Siderurgic de la Galați, aflat de câțiva ani în proprietatea magnatului indian Lakshmi Mittal. Începând din anul 2000, mulți dintre săteni au părăsit țara, pentru a munci în Italia sau Spania, unde câștigă mult mai bine ca în țară.

AdministrațieEdit

Din 01.07.2002 funcționează Judecătoria Liești, aflată pe vechiul amplasament al Căminului Cultural din Șerbănești. Judecătoria Liești a mai funcționat în perioada 1950-1968. De asemenea, sediul Primăriei Liești se află tot în raza satului Șerbănești.