FANDOM

Pentru satul reședință vezi Moara Vlăsiei, Ilfov.

Eroare în script Moara Vlăsiei (în trecut, Căciulați) este o comună în județul Ilfov, Muntenia, România. Cuprinde satele Căciulați și Moara Vlăsiei (reședință de comună).

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna purta numele de Căciulați, făcea parte din plasa Snagov a județului Ilfov și era formată din satele Căciulați, Canela, Moara Săracă (fostul nume al satului Moara Vlăsiei[1]), Pășcani și Pârlita, având în total 2058 de locuitori și 490 de case. În comună funcționau două mori de apă, o mașină de treierat cu aburi, două școli mixte și cinci biserici.[2] În 1925, comuna este atestată ca parte a plășii Băneasa din același județ, formată din satele Căciulați, Canela, Moara Săracă și Pășcani, având 3160 de locuitori.[3]

În 1950, comuna Căciulați a devenit reședința raionului Căciulați din regiunea București, statut pe care l-a avut până în 1960, când raionul a fost desființat, și comuna a fost inclusă în raionul Răcari al aceleiași regiuni. În 1968, a devenit parte a nou-reînființatului județ Ilfov; cu această ocazie, satele Canela, Moara Săracă și Pășcani au fost comasate într-un singur sat, denumit Moara Vlăsiei, și devenit reședința comunei, care a și luat numele acestuia.[4][5] O nouă reorganizare administrativă a zonei, în 1981, a dus la plasarea comunei în Sectorul Agricol Ilfov, subordonat municipiului București,[6] sector devenit în 1998 județul Ilfov.

Note Edit

Format:Comune-Ilfov Format:Comuna Moara Vlăsiei, Ilfov Format:Ciot-ro-ifuk:Моара-Влесієй (комуна)