FANDOM

Eroare în script Otopeni este un oraș în județul Ilfov, Muntenia, România. Avea în 2002 o populație de 10.215 locuitori.[1]

Așezare geografică Edit

Orașul Otopeni este așezat în zona limitrofă de nord a capitalei României - București, între km. 12,800 și 17,900 pe drumul național nr.1 (E60). Din punct de vedere fizico-geografic, orașul Otopeni este așezat pe interfluviul Colentina - Pasărea, in Câmpia Vlăsiei, subdiviziune a Câmpiei Române, iar din punct de vedere administrativ - teritorial este situat în județul Ilfov.

Istoric Edit

Cele mai vechi așezări omenești descoperite în regiunea în care se află localitatea Otopeni datează din comuna primitivă. Cu prilejul săpăturilor efectuate în anul 1966 pentru construirea Aeroportului Internațional Henri Coandă, arheologul Margareta Constantiniu de la Muzeul de Istorie al municipiului București a identificat fragmente de ceramică veche și alte obiecte care au aparținut unei importante asezări omenești existentă înca din prima perioadă a epocii fierului. Într-un strat suprapus a fost descoperită o altă așezare, mai nouă, din secolul al X-lea.

Prin hrisovul din 14 februarie 1587, Mihnea Turcitu — voievodul Țării Românești — dăruiește mănăstirii Sfânta Troiță jumătate din satul Islazul, jumătate din satul Hodopeni (azi Otopeni) cu mori și țigani, toate dăruite de Dobromir ban, jupânița Vilaia și fiul lor Mihai postelnicul.

La 20 mai 1620, Maria, mare băneasă, dăruiește din nou mănăstirii Sfânta Troiță (numită mai târziu Radu Vodă) jumătate din satul Hodopeni, cu rumâni, dăruit de jupânița Vilaia, poruncind rumânilor să asculte. Istoricul Constantin Giurăscu este de părere că denumirea satului Hodopeni, se trage de la un anume Hodopa sau Hodoba.

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna Otopeni făcea parte din plasa Dâmbovița a județului Ilfov, fiind formată din două sate, Otopenii de Jos și Otopenii de Sus, cu 851 de locuitori în total. În comună funcționau o școală cu 29 de elevi și două biserici (câte una în fiecare sat).[2] Satul Odăile făcea pe atunci parte din comuna Bucoveni, având 125 de locuitori.[3] În 1925, satul Odăile trecuse deja la comuna Otopeni, care era arondată plășii Băneasa, având 1938 de locuitori.[4]

În 1950, comuna a fost inclusă în raionul 30 Decembrie al orașului regional București, până în 1968. Atunci, satele Otopenii de Jos și Otopenii de Sus au fost comasate, formând satul Otopeni, reședința comunei, arondată municipiului București cu statut de comună suburbană.[5] În 1981, comuna a trecut în subordinea Sectorului Agricol Ilfov, la rândul său subordonat municipiului București,[6] sector devenit în 1997 județul Ilfov. Comuna Otopeni a fost declarată oraș în 2000.[7]

Instituții, muzee și monumente Edit

În orașul Otopeni se află:

Sport Edit

Clubul Sportiv Otopeni:

  • Fotbal Club C.S. Otopeni (inființată în 2001)
  • Ciclism
  • Echpa de șah C.S. Otopeni (inființată în 2002) a obținut titlul mondial la categoria 16 ani în 2005 la Pardubice în Cehia.
  • Arte Marțiale
  • Orientare Sportivă: Nagy Melinda a obținut locul 1 în 2005 și în 2006 la Campionatul National de Orientare pe Schiuri

Note Edit

Referințe Edit

  • "Memoires historique et geographique sur la Valachie a Francfort et Leipsic"
  • Documente privind istoria Romaniei veacul XVII, 1960

Legături externe Edit

Format:Orase-Ilfov Format:DN1 Format:Otopenibg:Отопени de:Otopeni en:Otopeni eo:Otopeni es:Otopeni fa:اوتوپه fi:Otopeni fr:Otopeni he:אוטופן hu:Otopeni id:Otopeni it:Otopeni lt:Otopenis nl:Otopeni (stad) pl:Otopeni pt:Otopeni ru:Отопени sr:Отопени tg:Отопени uk:Отопень vi:Otopeni zh:奧托佩尼